Thursday, March 18, 2010

Syarat Syarat Untuk Jadi Ulama Wahabi.

Contoh Sijil Ulama Wahabi.

Kepada antum-antum yang nak bergelar ulama Wahabi, mesti ada sijil seperti di atas.(sekeping dah cukup). Pilih mana-mana university kat luar negara untuk belajar tetapi ana sarankan yang baiknya ialah di India atau Pakistan. Belajar ramai-ramai dengan student lain, tak payah ada guru pun boleh, kemudian cipta hukum mengikut kemahuan antum tetapi mesti sebut Bidaah baru sah.
Seperkara lagi tak payah ada sanad atau dapat ijazah mana-mana, cukup sekeping sijil. Antum-antum mestilah belajar sikit-sikit bahasa Arab, asal boleh cakap sudahlah macam ana. Jadi ulama Wahabi ni, budget dia murah aja sebab antum-antum tak payah beli serban, tasbih dan apa-apa pun. Yang penting kalau pakai jubah, mesti atas pada lutut dan sekeping kopiah yang mamak selalu pakai. Ingat!!!! antum-antum mesti buat zikir sendirian dengan zikir "Bidaah,bidaah,bidaah.....sebanyak mungkin supaya perkataan bidaah sebati dengan diri kita bila kita berbicara. Lagi satu, antum-antum mesti bagitahu orang yang kita ni Salafi walaupun sebenarnya waktu ana di Penang dulu kita semua dipanggil Salah Pi. Bila ungkapan Salah Pi tu terlalu jelas yang kita ni tak betul,maka ulama-ulama Wahabi tukar ke ungkapan Salafi, barulah best bunyi dia.
Asal usul ungkapan Salah Pi tu dulu sebab kita selalu tak nak ikut apa ulama-ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah buat. Depa buat tahlil, kita tentang. Depa baca Yasin kita tentang. Depa berzanji kita tentang. Pendek kata apa yang depa buat kita mesti tentang, maka dah tentulah kita ni Salah Pi. Depa pi kubur, kita pi disko, depa pi berzanji, kita pi karaoke, depa puji Muhammad s.a.w., kita puji Muhammad Abdul Wahab, dah terang-terang Salah Pi. Jadi nak sedapkan bunyi ungkapan tersebut kita tukar ke Salafi. Jadi kepada ustaz-ustaz Wahabi kat Inst. Ibn Qayyim, Penang, tolong jaga agar tak tersebut kita ni Salah Pi.

No comments:

Post a Comment