Monday, May 3, 2010

Dr Asri Nak Tulis Skrip?


Ana membaca tulisan sahabat ana Dr Asri tentang filem-filem Indonesia yang ditontonnya. Di antara filem-filem itu ialah Perempuan Berkalung Sorban dan Sang Murabbi. Ana ada juga menonton filem Perempuan Berkalung Sorban dan part yang paling best ialah bila husband Anissa stim tengok video sang lelaki kena urut, maka Anissa jadi mangsanya.
Walau apa pun ana nak cadangkan juga Dr Asri menulis skrip tentang perjuangan Wahabi di Malaysia.Mungkin tajuk filem tu boleh di namakan "Sang Wahabbi" kerana kita memperjuangkan metode Wahabi.Dalam filem tersebut kita boleh dedahkan orang-orang yang sesat sebab buat kerja bida'ah seperti bertahlil, baca talqin, wirid ramai-ramai lepas solat, buat sambutan Maulidur Rasul, baca Berzanji dan macam-macam lagi.Ana boleh suruh anak ana rakam kat surau-surau atau masjid yang buat baca Yasin malam Jumaat, kemudian kita buat satu ceramah dalam filem tu mengatakan semua perbuatan mereka adalah bida'ah dan boleh masuk Neraka.
Dr Asri jangan lupa jemput ana berlakon dalam filem "Sang Wahabbi" ni sebab ana teringin juga nak jadi pelakon.Kalau boleh Dr Asri boleh ambil artis-artis yang seksi-seksi yang menyokong dia sewaktu dia kena tangkap dulu berlakon sama, tentu best.Dalam filem tu bolehlah kita buat adengan seorang lelaki sedang berkhalwat dengan kekasihnya tapi kena tangkap dengan JAIS, maka Ustaz Wahabi akan menentang apa yang JAIS buat.Ana rasa jika Dr Asri yang buat skrip dan menjadi Pengarahnya, tentu filem "Sang Wahabbi" akan dapat sambutan serta box-office.

4 comments:

  1. apa motif sebenar blog ini diwujudkan? apakah saudara tidak merasakan tanggungjawab terhadap setiap perkara yang saudara lakukan? andai niat di hati saudara memang busuk untuk memecahbelahkan ummah, semoga ianya kembali kepada diri anda lantaran anda terlalu menginginkannya.. Allah sahaja yang berkuasa atas setiap sesuatu..

    ReplyDelete
  2. Motifnya untapanjang ni tak tagu ke?Blog ini adalah untuk menjadikan semua umat Islam mengikut cara Wahabi.Kan banyak blog2 Wahabi yg lain seperti Minda Tajdid,al-ahkam.net,Minda Akob dll, jadi tak salah kalau ana bantu perjuangan Wahabi.

    ReplyDelete
  3. hehehe... anawahabi.. dah xtau nak jawab la tu. jawapan tah pape. nampak cam jawapan syok sendiri. kesian lak tengok. nak ana tolong ke? tapi sebelum tu, ana nak anta tolong terangkan ape wahabi tu sebenarnya. dari mana datangnya asal usul dia. ana mmg xtau ni. jahil, sbb ana ni wahabi la kot. Tapi masalahnya ana ni xtau apa itu wahabi. camne lak boleh digelar wahabi. mgkin org2 yang anta tuduh wahabi tu pun xtau... so, anta kan ahli sunnah wal jama'ah. anta mesti tau tentang ni kan. N perkara2 yg mebezakan fahaman anta tentang (al-quran & sunnah) dgn wahabi ni :)) kalo tak xde la sampai tahap sanggup bersusah payah bangunkan blog ni. Tabik spring pada anta. :))

    ReplyDelete
  4. Ummah memang dah pecah, tapi usaha ini ana sokong kerana akan membuka wajah sebenar Jemaah Ahli Bidaah Wal Jamaah yang memakai nama ASWJ (SUNNAH).
    Mereka sepatutnya dilabelkan ABWJ (Bidaah)
    Teruskan usaha mulia ini walau mendapat tentangan orang2 sesat.

    ReplyDelete